”10 tips för att leva på din kreativitet” i bokklubb

Boken 10 tips för att leva på din kreativitet av Kim M Kimselius, Lennart Guldbrandsson och Kristina Svensson finns med i bokklubben Livsenergi i sommar. I medlemstidning nr 8/2017 paras vår ihop med Johann Wimans Ge ut din bok under rubriken Förverkliga dina kreativa drömmar! En utmärkt paroll för sommaren om du frågar mig. (Är du inte med i bokklubben så finns boken hos Bokus respektive Adlibris.)

Bokklubbar får rabatt mot ökad försäljning

Även min bok Mitt Nice har synts i en bokklubb i år. Så här såg det ut i nr 5/2017 av Bokspegeln  – Bonniers bokklubbs magasin.

Finessen med att ens bok är med i en bokklubbstidning är att den ska synas för presumtiva läsare och därmed förhoppningsvis sälja en liten hög på ett bräde. Av denna anledning kräver, och får, bokklubbarna rejäl rabatt på inköpspriset. De böcker som lyfts fram på hela uppslag med snygga bakgrundsbilder säljer troligen bättre än de som nämns i förbigående bland många andra, men varje liten exponering bidrar till den stora helheten. Bara att boken väljs ut att vara med i en bokklubb betyder att någon tror att den är relevant och säljbar till målgruppen.

När detta skriva har jag ingen aning om någon av böckerna sålde något via de här bokklubbserbjudandena, men jag sätter upp det som en till erfarenhet på den krokiga författarbanan.

Mer läsning

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *