Meny Stäng

Positiv recension från BTJ

Vi blir glada för alla som uppskattar Förverkliga din bokdröm och skriver om den i positiva ordalag, men det går inte att komma ifrån att somliga ord väger tyngre än andra och dessutom också får större spridning än andra.

Därför var det med spänning vi läste dagens mejl från BTJ, som förut hette Bibliotekstjänst. BTJ recenserar de flesta böcker som ges ut i Sverige och deras omdöme ligger till stor del till grund för om biblioteken runt om i landet vill köpa in boken eller ej. Med tanke på att det finns flera hundra bibliotek är självklart BTJs omdöme viktigt och idag var det dags för vår bok att få sin dom.

Fantastiskt nog var recensionen helt och hållet positiv. Det finns inte ett enda litet negativt ord i den, utan tvärtom bedöms boken vara ett bra komplement till de skrivarhandböcker som finns på marknaden och som fokuserar mer på själva skrivprocessen än vad som händer när boken väl är klar. Det känns jättekul, för det är precis så som vi vill att det ska vara.

Vi vill att Förverkliga din bokdröm ska vara vännen du håller i handen när du vandrar längs egenutgivarvägen med stora ögon och har tusen frågor. Du ska känna dig trygg i förvissningen om att dina frågor får svar och hela tiden ska din vandring genomsyras av inspiration och lust tillsammans med en känsla av att du inte är ensam. De allra flesta av oss egenutgivare har undrat, tvekat och chansat, men vi är många som till slut fattade en mängd beslut, vågade ge ut våra egna böcker och är stolta över det.

Här följer ett utdrag ur Jonas Herrlins recension i BTJ-häfte 2013:03:

Förverkliga din bokdröm ger de steg för steg handfasta råd om utgivningsprocessen av en egenhändigt skriven bok. Det handlar om allt – från det att texten är skriven tills boken ligger färdig. Andra författare som gett ut på egen hand intervjuas och berättar om sina erfarenheter. Boken är lättillgängligt resonerande och ett bra komplement till alla skrivarhandböcker som fokuserar på skrivprocessen och mindre på vad som händer sedan. De sociala mediernas betydelse i marknadsföringsprocessen får särskild belysning.

Vi hoppas att denna fina recension ska generera många köpare och det är inte enbart för att vi vill sälja fler böcker. Det handlar faktiskt i grund och botten om att vi vill att fler människor ska våga förverkliga sin drömmar om att hålla sin egen bok i handen.

Idag är det exakt tre veckor kvar till julafton och många uppskattar hårda paket. Kanske känner du någon som skulle vilja förverkliga sin bokdröm?

Publicerad irecension

Mer läsning