Få fler läsare av dina böcker genom att utnyttja dina äldre blogginlägg, förbättra dina arkivsidor samt dela unikt material.
Undrar du hur kan jag kalla det för marknadsföringstips att skrämma bort folk från Facebook? Då ska du absolut läsa vidare!
Författarkollegor är skrivande människor du kan bolla skrivandets glädje och vedermödor med. De kan peppa dig och du kan inspireras av dem.
Din författarwebbsajt är navet i din digitala närvaro. Utan sajt är du i princip osynlig. I andra delen i serien om författarwebbsajter går vi igenom vilka rubriker du bör ha.
Skriv en bok om ditt liv medan du kan. Skriv för att bevara dina upplevelser för eftervärlden, som terapi eller för skojs skull. Skriv för byrålådan, för dina barn eller för en vidare publik. Sätt igång och skriv idag!
Här får du tips på hur du kan planera din bok, prioritera bland händelser och ta hjälp för att fullfölja målet att hålla boken om ditt liv i handen.
Listan med milstolpar i en författarkarriär ska såklart även innehålla priser och galor. Exempelvis Storytel Awards där det just nu pågår omröstning.
Har du en författarwebbsajt? Vem har du utformat menyer och innehåll för? Här är fem målgrupper för din webbsajt med beskrivning hur de hittar till dig och vad de letar efter.
Här listar jag vanliga och ovanliga milstolpar i en författarkarriär. Hur många av dem har du hunnit med?
I veckan fick jag mitt första stipendiebesked och det var positivt. Här delar jag med mig av anteckningar från Författarförbundets seminarium ”Varför får jag inget stipendium?”
Kör du en rejäl julkampanj med dina böcker i år eller sitter du i lugn och ro och skriver? Här delar jag med mig varför jag nöjer mig med en lite informationskampanj i år. Budskapet är att alla som vill köpa ”Författarboken” eller ”Nå ut med din bok” behöver skynda sig och beställa direkt.